9 Ekim 2009 Cuma

Ankara’ya ablam geldi

Evet, uzun zamandır yazmayı ertelediğim bir AKW bu. Kardeşimle Ankara’da bir hafta sonu geçirmiştik yazın son günlerinde. Bir de Eskişehir’den misafirimiz vardı.

Pazar sabahı ODTÜ’ye kahvaltıya gittik. Ne güzel bi okul ya burası, mezunlar çocuklarıyla gelmişler. Cıvıl cıvıl her yer. Arılar eşliğinde Ankara simitli şahane bi kahvaltı yaptık.

Nereye gidelim nereye gidelim derkeeeenn Dreamland geldi aklımıza, Atakule’ye gittik. Bir önceki gidişimde yaşadığım şaşkınlığı yaşadım yine. Nasıl boş her yer anlatamam, in cin top oynuyor. Dükkanların çoğu boş, kapanmış, camları kağıt kaplı. İçeride bir Tansaş var. O biraz hareketlendiriyor sanki ortamı. Kıvır zıvır şeyler satılan bir mağaza var, seviyorum orayı. Dikiş ipi yoktu evde, otellerden bulunan küçük setlerden vardı. Rengarenk makaralar aldım, yuvarlak bir kutunun içinde. Evin böyle ihtiyaçları var işte, almazsan öyle ilginç bi zamanda lazım oluyor ki bunlar. Kepçem yoktu bi ara, uzun bi ara :)



Size çok üzücü bi gerçeği açıklamak zorundayım. Dreamland kapanmış. Elveda çocukluğum, elveda at yarışı, gemi yüzdürmece, kepçeyle oyuncak kapmaca, elveda size.. Ya nasıl kapanır orası ya, o kadar üzüldüm ki. Cam çerçeve dağılmış, içerisi bomboş. Taşındı mı bir yere diye sorduk güvenlik görevlisine, yok kapandı dedi. Bir devrin sonu. Ben dreamland gibi başka bir yer bilmiyorum, bilen var mı?

Sonra da Anıtkabir’e gittik. O sıcakta aslanlı yolda yürüdük, nöbet değişimine denk geldik. Çok şanslıyız. Çocukluğumdan beri seviyorum nöbet değişimlerini izlemeyi. Atamızı ziyaret ettik, gitmeyeli baya uzun zaman olmuştu. Pazar günü o sıcakta çok kalabalıktı. Ziyaretçilerin çoğu Almancıydı, Türkiye’ye gelince ziyaret edilecek bir yer olarak görülmesi (hala) güzel. Hem dua ettik hem üzüldük şimdiki halimize.



Atatürk Orman Çiftliği Dondurması’nı bilmeyen var mı :) Ankara’lı olmayanlar bilmez bence :) Ondan yemek için çiftliğe gittik, güzel bahçesi olan bi yerde oturduk. Bilmeyenler için fotoğraf hizmetimiz var her zamanki gibi. Küçükken algida, panda falan yoktu ki. Tek kapta dondurma olarak bunu hatırlıyorum ben. Bayılırdık çiftliğe gidip dondurma yemeye, bazı bakkallarda da olurdu ama gidip yemesi ayrıydı. Dreamland kapandıysa biz de çiftlik dondurmasıyla avunuruz ne yapalım artık.

Güzel bir Ankara Pazar’ı böylece bitti. Bir sonrakinde görüşmek üzere. Ankara AKW açısından verimli olmuyor çünkü pek bi yer bilmiyorum :)

2 yorum:

Tuğba dedi ki...

Ankara'da AKW için danışma merkezi olabilirim, evet bunu yapabilirim :)
Dreamland kapandı maalesef :( Atakula avm'lere yenik düştü. Tansaş ve Nikah Salonu biraz canlandırıyor, hepsi o işte.
Ama Kubbe Restoran'ın hemen altında UFO bar var, tavsiye ederim.
Veeee çitlik dondurması üzerine dondurma tanımam :))

(Bu arada hoş geldin, iyi ki geldin)

unusual dedi ki...

hoşbuldum :) bir aydan fazla oldu geldiğim ancak yazabildim. ufo bar'a giderim bir dahaki geldiğimde sayın danışmanım :)