12 Ekim 2009 Pazartesi

ÇinÇin

Bi arkadaşım çocukken öküzgözü şaraplarının içinde gerçekten öküz gözü olduğunu sanıyormuş. Şişeyi eline almaya bile korkarmış. Nası bi hayal dünyamız varmış di mi? Benim de aklıma buna benzer bi şey geldi bugün.

10 yaşına kadar Telsizler’de oturduk biz. Ankaralı’lara selam olsun! (Bunu yazdım ya Zülfü Livaneli’nin bir şarkısı var "Selam Olsun" diye, orada çok güzel bir dize vardır “Mesleğimiz umut bizim, kıranlara selam olsun” diye. O geldi aklıma..) Çinçin’e çok yakındır buralar. Çinçin’i nasıl anlatsam bilemiyorum ki, Ankara’da Çingenelerin oturduğu bir semt. Acayip meşhurdur, polis bile giremez şeklinde efsaneler vardır Çinçin’le ilgili. Ekşi sözlükten bakabilirsiniz. Buranın çocukları da beladır. Çinçin bebeleri derdik biz. (Bebe de Ankara lafıdır, “la bebe” şeklinde kullanılabilir mesela :) ) Satırla falan gelirdi bunlar bizim evin oralara, yanlarında kocaman köpeklerle. Demirlerin arkasından bakardık biz de.



Oturduğumuz yer site gibiydi, birkaç bloktan oluşan. Dışarı çıkmamız yasaktı, ben kediyle köpekle oynamak için sitenin dışına çıkardım hep. Annem de çağırıp çağırıp beni bulamayınca ayılıp bayılırdı. Pislik, bit, pire falan böyle kavramlarım yoktu hiç. Hala da yoktur kedi köpek görünce illa bi mıncıklarım. Bi kere bitlenmiştim küçükken, hem de bayramda. Annem beni bile kaynatacaktı neredeyse. Çarşaf, örtü, tarak (evet tarakları kaynattı kadın) ne varsa kaynatmıştı. Ne eziyetli çocukmuşum be! Bit kontrolü yapılıyor muydu size de ilkokuldayken? Kafamı sıraya koyup sessizce kafamda dolaşan kalemi beklediğimi hatırlıyorum. Üst katta bir komşumuz vardı, kulakları çınlasın anneanne deriz, hayatta hala. O da annemi rahatlatmak için “bit temize gelir yavrum” derdi kafamıza baktıktan sonra. Annem utanıyodu herhalde “Çocuklarım bitlendi diye komşular beni pis sanacaklar” diyodu içinden.

Neyse Çinçin diyordum. Kızılay’a falan giderken bindiğimiz dolmuşlarda Çinçin B. yazardı. Ben de Çinçin B. olsa olsa Çinçin bebeleridir derdim içimden. Dolmuşta Çinçin bebeleri olduğunu düşünüp korkardım, hiç binmek istemezdim :) Ne sefilmişim lan, nasıl korkmuşsam artık! Binince görürdüm içinde büyükler olurdu, ama ben her seferinde korkardım. Belki sonraki duraklarda binerler diye.

Çinçin B.’nin açılımını büyüyünce öğrendim. Çinçin Bağları :)

3 yorum:

Ova (Excuse My Reading) dedi ki...

ayyy o bitlenip herseyi kaynatma olayı bzie de olmuştu
kız annem o kadar titiz kadındır, ben gittim geldim kime çektim bilmiyorum, annem hep evlenince bok içinde yüzersiniz derdi aha öyle oldu. kurtlandıgımız mı kaldı böceklendigimiz mi? nobel pislik ödülü olsa alıcaz yani!!!

sewnch dedi ki...

haha bendede var bitane böle olay hani bir şehre giriş yaparsın gördüğün ilk tabela şehir Merkezi(centrum) olurya tabe eskiden yane ufakkene ingilizcemi biliorum bende düşünüp dururdum ulan bu centrum neresi acebaa heryerde de var die:))

unusual dedi ki...

@merope: kızım bizi almışlar bence bi yerden. gerçekten bak

@sewnch: yaz bunu ama ya çok komikmiş :))))