5 Kasım 2009 Perşembe

Isınma Problemi

Ben oldum olası ısınamadım arkadaş. Ekim ayından Nisan'a kadar donarım. Burnum hep buz gibidir, ellerim üşür. Sürekli üşüttüğüm için sürekli hasta gezerim. Öyle "bi terlersin geçer, ıhlamur iç bi şeyin kalmaz" şeklinde de olmaz hastalıklarım, doktor antibiyotiği dayar buna rağmen zor iyileşirim. Velhasıl ısınamıyorum! Yine kış geldi kapıya dayandı maalesef, nefret ediyorum kıştan ya. Hem hava erken kararıyo, hem buz gibi, ya kar var ya yağmur yapış yapış.


Öğrenciyken 2 sene kömür kaloriferli evde oturmuştuk. Hayatımda o ev kadar sıcak ev görmedim. Ne zaman ki doğalgazlı eve geçtim soğuğu o zaman gördüm. Yaksan da bi işe yaramıyor.


Şimdi, benim ev doğalgaz sobalı. Soba salonda var benim odada yok. Ben de kışın salonda yattım hep. Bu sene dedim ki, göçebe hayatından bıktım bari evimde yatarken yerleşik düzene geçeyim kışın da odamda yatayım. Kumtel ısıtıcı aldık. Güya gece açıcam onu böyle orta seviyede, oda ısınacak. Daha iki gün önce kullanmaya başladım. Gece yatmadan çevirdim düğmesini. Ben karanlıkta yatarım, koridorun ışığını falan açmam, karanlıktan da korkmam. Gözüme ışık geldi mi bi yerden sinir olurum. Ben nasıl bir angutum ki bu ısıtıcının turuncu ışığını hesap edemedim. Sürekli yanan bi ışık olsa yine alışıcam.



Isıtıcıyı çalıştırdım yattım, güzel güzel yanıyo ısıtıyo ohh mis. Anam 3-4dk sonra kapandı bu, yattığım yerden bekliyorum noluyo diye. 5-6dk sonra ziviziviziviiiiiii dedi odaya bi güneş doğdu, bi nur indi. Tekrar çalışmaya başladı. Öyle çok bi sesi yok ama sessizlikte duyuluyor yani. Allah Allah dedim (hala uyanmıyorum ama mevzuya) yine aynı şey olunca anladım. Aynı benim doğalgaz sobası gibi ortam soğuyunca tekrar devreye giriyo. Bokyiyen ortam da nası bi ortamda hemen soğuyor hemen ısınıyor çünkü ısıtıcı yandıktan saniyeler sonra tekrar beklemeye geçiyor, ışığı tamamen sönüyor yani. Şimdi yine yandı hemen söndü mesela, canım ısıtıcım benim :)

5 yorum:

Merope dedi ki...

bizim de burnumuz buz gibi oluyor, ekonomi olsun diye açmıyoruz klimayı.
hem popom hem burnum çifte donuyo

ipex dedi ki...

aynen nefret ederim kıştan,
elim, ayağım, burnum hiç ısınmaz. bi de burnum köpek burnu gibi oluyo, soğuk ve ıslak!

bu elektrikli ısıtıcıların kalorifer görünümlü olanları var, yerde duruyo, tekerlekli, istediğin yere çekiştiriyorsun. hem güzel ısıtıyo, hem de ses-ışık derdi yok. ısınırken çıt ediyo o kadar. iade edip ondan alabiliyorsan bir bak istersen fiyatına falan.

unusual dedi ki...

@merope: klimayla ısınabilmek ne güzel ya :)

@ipex: keşke ondan alsaydım bilemedim valla, bunun havasına kandık :)

ultima forsan dedi ki...

"rüyamda çilek gördüm ne demek acaba çilek görmek...?" hatun duştan çıkmış kurulanmış saç havlusunu da yanan 2300W'lık kumtel ısıtıcı üstüne koymuş. lan odaya bir girdim duman basmış öğlene kadar kokusu zor çıktı..

rüyada çilek görmek evinin barkının yanması ocağının sönmesi anlamına gelebilir allah korusun:)

unusual dedi ki...

@ultima forsan: sen olmasan kesin yanmıştım ben, üçüncü sayfalarda boy boy haberlerim çıkacaktı :)