2 Ocak 2010 Cumartesi

Lazca

Annem laz, bi kaç kere daha yazmıştım buraya. Ama büyük ihtimalle kendisi üvey, onu avropadan getirtmiş olmalı rahmetli dedemle anneannem. Kadının ne lazcayla ne kendi yöresiyle ilgisi yok. Bi kelime lazca öğretseydi ya bize, ne kadar isterdim. Horon falan da bilmiyo bence, biliyorum diyo ama. Bak şahane laz böreği ve hamsili pilav yapar ama ona bi şey diyemiycem. Demek ki kendini yabancı hissetmesin diye rahmetli anneannem öğretti kadına. Yoksa diğer 3 kardeşi sarışın mavi gözlü, annem italyanlara benziyor. Bence onu oradan getirttiler.

lazuri diye bir site buldum. Mutfaktayım, annem yemek yapıyor ben de ona bi şeyler soruyorum o ne demek bu ne demek diye. Alfabesini yazmışlar, baya değişik geldi bana. Bir font yüklemek lazımmış okumak için. Sitede horon dersleri var, süper :)

Hiç lazca isim yok mu diyorum. Dalga geçiyor benimle ya. Kapi var mesela dedi gülerek. "ağaç kabuğu" demekmiş. Bütün gün bilgisayar başında oturduğum için ben anca ağaçkabuğu gibi bi şey doğurabilirmişim. Kadın hemen bi laf sokuyor ya, hiç bi fırsatı kaçırmıyor yemin ederim.

moni lazca boncuk demek, çok güzel di mi :)

4 yorum:

ultima forsan dedi ki...

Annenle babamı kapıştırıyorum yok yok birleştiriyorum ;
"bokunda moni bulmak!"

ultima forsan dedi ki...

kapi gudik* ismi mi acaba?

*gudik: erzurumda yavru köpeklere deniyor (kaynak vk)

ultima forsan dedi ki...

erzurum'da bir ilkokulda dialog (yıllar önce)

öğretmen: kediler nasıl ürer
babamın amcasının oğlu: pisikler, enikler, gudikler mart ayında gırnava giriiiir eyretmenim...

unusual dedi ki...

@ultima forsan: bence annemle baban birleşirse voltran olur :) neler söyleyebileceklerini düşünemiyorum :)

gudik ismi olarak "aport" var "kului" var. annem söyleyip gülerdi, köyde böyle isimler veriyolarmış köpeklerine :)